lørdag den 5. juni 2010

Wow

Gud, hvor sker der meget. Har haft en mega travl uge paa den maade at der hele tiden sker ting, men alle de ting jeg goer, er i saa roligt tempo at jeg ikke er det mindste stresset.Jeg staar op hver morgen kl. lidt i 7, medmindre jeg laver morgenmaden, for saa skal jeg nemlig op klokken halv 6, saa jeg kan hente maelk naar koerne bliver malket. Efter morgenmad arbejder jeg indtil frokost i the tree nursery, hvor jeg saaer og piller froe ud af skaller. Det ville vaere droenkedeligt, hvis ikke det var, fordi der hele tiden er risiko for at stoede paa orme og farverige larver. Og saa er jeg begyndt at snakke lidt spansk med den ecuadorianske gartner. Okay, det er ikke de mest sindsoprivende samtaler vi har, men han fortalte mig dog at Ricky Martin er boesse og saa laerte han mig en sang, som jeg nu har glemt igen.
Frokost laves ved at en af os volontoerer gaar ud i haven og plukker, hvad han/hun vil, tilsaetter kartofler/ris/linser eller hvad vi har i huset, og derefter gaar igang med at forvandle groentsagerne til noget laekkert. Det er meget naturligt. Naar jeg laver mad, gaar jeg amok i radisser. Radisserne her er lilla og kaempe store.
Efter frokost har jeg haft spansk timer i denne uge. Jeg har fire enetimer i traek, hvilket er meget haardt! En dag hvor jeg var i byen dagen foer, var jeg lige ved at laegge mig ned paa bordet og besvime af traethed, paa trods af at det er en meget akavet ting at goere naar man er den eneste elev. Heldigvis troede min laerer bare at jeg var trist, saa hun gav mig en masse ros for min spanskfremgang. Totalt win-situation.
Om aftenen sidder jeg for det meste foran pejsen med de andre volontoerer og hygger, mens jeg skriver dagbog. Det er den bedste tid paa dagen, bortset fra at det er saa koldt. Dagen er vidunderlige og varme, men naetterne er alt for kolde. Men i det mindste har jeg nu, efter to uger, endeligt laert, hvordan man faar varmt vand ud af bruseren, saa jeg gaar en varmere tid i moede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar