lørdag den 12. juni 2010

Kom saa, Lenin!

Og saa var det at laereren paa min fjerde dag i skolen, valgte ikke at moede op. Saa fra at have 3 11-aarige elever havde jeg pludselig 20 elever paa mellem 11 og 14 aar. Jeg indroemmer, jeg var skraemt. Det var sidste skoledag foer deres eksamener, og jeg havde ingen idé om, hvad de rent faktisk skulle op i. En anden laerer forklarede mig at jeg skulle saette dem igang med at lege og saa spille en times fodbold og saa mere leg (eller det var i hvert fald saadan jeg forstod hende. Langt stoerstedelen af mine spanskesamtaler er 20 % genkendelse af ord og 80 % gaet).
Men det gik faktisk rigtigt godt. Altsaa boernene laerte nada nyt overhovedet, men de opfoerte sig eksemplarisk, legede roligt og gjorde som jeg sagde, naar de kunne forstaa mig. Og jeg havde en rigtig god dag, hvor jeg legede "Gaet et spansk ord" og byggede regnestykker. Og i fodbold scorede jeg et maal (jeg burde vaere paa landsholdet. Come on, de kan da ikke bare tabe til Holland! De har tydeligvis brug for mig). Men jeg kan serioest ikke vende mig til at spille mod boern med navne som Lenin og Jesus. Det lyder saa saert naar jeg hepper.


Lenin paa maal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar