mandag den 24. maj 2010

Er blond

I gaar tog min vaertsfamilie mig med ud til gaarden. Hele familien plus kusine og bedstemor blev pakket sammen i bilen og saa koerte vi for fulde droen over Andes bjergene. Turen var saa smuk! Og akkompagneret af mega hoej latinamerikansk kaerlighedsmusik, som jeg er begyndt at kunne forstaa, fordi de allesammen bruger de samme ord: siempre (altid), corazon (hjerte), te quiero (jeg elsker dig) og syfilis (ved ikke hvad det betyder, men tror ikke det betyder det samme som paa dansk)
Jeg var lidt spaendt paa at se gaarden, og den viste sig selvfoelgelig overhovedet ikke at vaere lige saa maerkelig, som jeg havde frygtet. Den ligger i en frugtbar dal i Andesbjergene lige ved en lille landsby, og, tak guderne, saa er der naesten ingen goende hunde. Tilgengaeld er der en fredelig lama (som aabenbart ikke er an lama, fordi den er brun eller et eller andet (fik forklaringen spansk). I mine oejne ligner det en lama) og gaes og marsvin o.l.

Menneskerne var selvfoelgeligt ogsaa helt anderledes end jeg havde troet. Jeg naaede lige at moede dem, foer huset bliver invaderet af nye (inklusiv mig selv). Vi er fire nye: en amerikaner, mig og saa et par af ubestemmelig herkomst. De mennesker jeg har moedt indtil videre er enormt soede. Ham der skulle vaere blevet tynd af druk, havde jeg forestillet mig som en hoej, sygeligt udseende pind med sort fedtet haar, men han viste sig at se enormt engelsk ud med brede skuldre og det karakteristisk englske roedlige haar - saadan lidt Wayne Rooney agtigt i mangel af et bedre eksempel. Jeg moedte ogsaa den tyske dreng som har boet hos min vaertsfamilie og en tysk pige (som indtil videre har vaeret eneste pige), saa jeg er meget optimistisk. Der er varmt om dagen, men om aftenen bliver det mega koldt, saa de har altid baal, saa jeg har grebet chancen og koebt skumfiduser og pinde. Jeg haabe det kan koebe mig nogle venner :-D

Af de mest spaendene ting der skete var:
- En haglstorm (aabenbart den foerste i otte maaneder (saa heldig er jeg)
- En tur i omraadet
- Og ikke mindst fandt jeg ud af at ecudorianerne anser mig for at vaere blond :-D Det morer mig meget

Ha ha, saa meget for korte indlaeg. Undskyld, jeg skal nok forsoege at begraense mig i fremtiden.

1 kommentar:

  1. Det lyder som en dejlig gård. Tænk at de har marsvin som kæledyr i Ecuador også.

    SvarSlet