onsdag den 7. juli 2010

Er det underligt, hvis man gerne vil vaere inka?

Og saa var det at jeg tog til Peru sammen med Oskar fra Island, men kun i en uge. Noget jeg har glaedet mig totalt meget til i alle de to uger det nu har vaeret planlagt. Oskar glaedede sig ogsaa:



Vi forlod hovedstaden Lima saa hurtigt vi kunne og tog til Cuzco. 22 timer i bus, som vi kun overlevede med en stor forsyning donuts. Cuzco er fantastisk selvom den er daekket af et metertykt lag af blege turister. Foerste dag susede vi rundt paa forskellige museer, hvor vi bla. laerte at:

- Inkaer er noegne og glade

- Det ikke tager saerligt lang tid at fikse ting der gaar i stykker i Peru

- Og at oel boer drikkes i 1 l flasker



CHU-CHU!
Men dag nr. 2 var noget helt andet for der besoegte vi Macchu Picchu, hvilket er afsindigt dyrt, men SAA spaendende og kaempe stort. Serioest, jeg var saa klar til at flytte ind paa trods af generel mangel paa tage.


Vi klatrede ogsaa op paa det hoeje, tynde bjerg man kan se i baggrunden, hvilket var ret saa hardcore og rimeligt stejlt, men sjovt fordi det var svaert, og fordi vi overhalede en masse turister, hvilket var godt for min selvtillid, selvom jeg var ved at doe af ondt-i-benene+mangel-paa-ilt-hed. Og saa var toppen solbadet og fyldt med store kampesten lige til at slappe af paa


Turen ned var dog en lille smule svimlende stejl



I dag har jeg vaeret ude at ride og i nat gaar turen tilbage til Lima, hvor vi har en dag foer jeg skal tilbage til gaarden...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar