torsdag den 5. august 2010

Anna - Dyrenes ven

At have levet paa en gaard maa have smittet af. Jeg har aldrig foer haft saa mange dyrevenner.

Sommerfugle
Min nyfundne dyretaekke startede med at kunne ses, da jeg bondede med en sommerfugl i Mindo (en skyskov vest for Quito). Den landede af sig selv paa mit ben. I lang tid humpede jeg rundt for at den skulle sidde saa behageligt som muligt, indtil det gik op for mig, at den ikke havde taenkt sig at flytte sig lige meget hvad. Jeg tog dog en alvorlig snak med den, og vi fandt ud af at vores veje maatte skilles

Min bedste sommerfugleven

Lamaer
Derudover kan lamaer lide mig. De flokkes altid om mig og ser ud som om de vil spoerge mig om noget

Lamaer paa en bakketop. De kunne lide mig lidt for godt

Piratfisk
Nogle af vores venner har en hund, som plejede at tisse af glaede, hver gang den saa min mor. Lidt paa samme maade tog regnskoven imod mig. Efter seks dages toerke (foer jeg kom) silede det ned naesten konstant i de tre dage, jeg var der. Skoven var koen med masser af Tarzan-potentiale (aka aber og lianer man kunne svinge sig i). Jeg blev hurtigt kendt blandt de andre rejsende som Anna - pigen der fangede den stoerste piratfisk paa hele turen. Ikke noget daarligt tilnavn. Piratfisken var dog ikke lige saa venlig som de andre dyr jeg har moedt

Min fisk

Edderkopper
Jeg bryder mig ikke om edderkopper, men efter at have moedt skorpionedderkopper (halvt skorpion-halvt edderkop-helt klam), taranteller og trap-door spiders (lever i bedende paa gaarden, hvor de gemmer sig i jorden og venter paa deres bytte. Store og behaarede) er jeg kommer til et punkt, hvor jeg tolrerer deres eksistens, simpelthen fordi jeg erkender, at de er staerkere end mig. Man skal ikke kaempe mod edderkopper, medmindre man har lyst til at tabe og oensker flere fluer i verden. Jeg har det godt med at lade som om, jeg ikke har set dem, og holde mig saa langt fra dem som muligt. Vi bliver nok aldrig rigtigt venner, men vi er dog kommet taettere paa hinanden paa min tur og begrebet "stor edderkop" er blevet sat kraftigt i perspektiv


Tarantel som jeg moedte i regnskoven. Ikke min ven.

1 kommentar:

  1. Hej Lille :o)
    Så kom jeg ogaå med på blogvognen, omend det nok må siges at være i tolvte time :o) Hvor har du oplevet mange spændende ting og sikke nogle sjove indlæg du indimellem har skrevet, glæder mig usigeligt til at se dig, til at se billeder og til at hører dig fortælle om alle de oplevelser du ikke har fået plads til på bloggen.

    Jeg er færdig med behandlingen og er så småt ved at genvinde styrken i mine muskler og have en bare nogenlunde kondi. er i denne uge gået i gang med bjergtræningen og bestiger dagligt 3-41/2 bjerg - syntes ikke at jeg er så plaget af den tynde luft men måske er jeg bare i bedre form end du :o) Hasle bakker rock's
    Sidurd fyldte rundt igår og han er nu to samfulde år. Han er stadigvæk den skønneste hund og blevet rigtig god til at hører efter. Jeg tør næsten godt love at der venter mange kys og slik fra den kant når du kommer hjem :o)
    Ellers syntes jeg sådan generelt at jeg er ved at få form på livet igen, er ved at undersøge om jeg kan få fire ugers revalidering i Maastricht, genopfriskning af European institutions and policy faget (et af de fag jeg havde da jeg tog min master) samt et eksamens fag omhandlende research. Desuden er jeg så småt gået igang med at finde løntilskuds jobs. Jeg trænger helt vildt til at komme igang med livet igen men har jo på den anden side været væk fra arbejdsmarkedet så længe - hence løntilskuds jobssøgningen :o)

    Mosser A, Karen, Karens søster Ingeborg og jeg var på søster tur igår (Ingeborg skulle se hvilke Tifani lamper de ønsker sig i bryllupsgave og jeg var med som det tynde øl). Vi spiste frokost på Det Grønne Hjørne og skulle hilde fra Sara, hun brokkede sig noget over dit valg af studiested, syntes nok at du skulle have valgt at studerer her i Århus og må jeg i den forbindelse sige at vi er flere med den holdning :o)

    Glæder mig helt vildt til at se dig
    knus Mosser H

    SvarSlet