fredag den 30. juli 2010

At sige farvel

I dag er det min sidste dag paa gaarden! For to uger siden, var jeg totalt i panik over at skulle hjem, men i den sidste uge har jeg faktisk foelt mig klar og er begyndt at savne DK mere. Men i dag kan jeg maerke at det stikker lidt i mit hjerte. Det har jo vaeret mit hjem og alle menneskerne min familie og nu skal jeg ikke se halvdelen af dem igen. Gud, hvor kommer man til at holde af folk. Men jeg skal nu nok klare mig. Der er ogsaa masser af folk jeg holder af i DK. Det er bare lidt trist. OG jeg forlader ogsaa min haarde seng der faar mine hofter til at goere ondt, mine tunge kludetaepper, mine blaa og ofte vandfyldte gummistoevler, hanen der bor lige under mit vindue og som vaekker mig kl. 4, ukrudtet som bare ikke vil doe, regnen som altid begynder lige efter man har haengt toej til toerre, koekkenet uden koeleskab og ovn men tilgengaeld med fluer, busserne der spiller hoej tecno musik hele natten og maendende som laver en underlig hvislelyd efter hvide piger - lidt som hvis de kaldte paa en slangehund. Maerkelige, traelse ting, som jeg faktisk tror jeg kommer til at savne ret saa meget.

Hvad ville Nik og Jay goere hvis de kun havde en uge i Ecuador tilbage?
Hvad jeg ville goere? - Jeg tager til skyskoven, regnskoven og Quito. Den naeste uge skal jeg bare rejse rundt og forsoege at see alt det, jeg mangler. Saa der bliver ingen blaa kings, men tilgangaeld bliver der aber og slanger. Og saa pludseligt lige om snart er det slut. Og saa alligevel ikke, for saa starter der jo en trilliard sjove ting i DK. Fremtiden er lys, selvom den virker saa Ecuadorloes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar