lørdag den 22. maj 2010

La Hacienda

Jeg ved stadig ikke saerligt meget om den gaard, jeg skal arbejde paa. Jeg skal derud paa mandag for foerste gang, og jeg glaeder mig :-) Jeg har faaet Olga (estonisk VASEansat) til at fortaelle om det, og det lyder som om at der bor nogle meget interessante mennesker. Der er forstanderen, Stewart, som er engelsk og Amy hans kaereste, som er yogalaerer og saa fem unge volontoerer. Olga fortalte mig at den ene volontoer er blevet mega tynd, fordi han ikke kan lide groentsager (og der er mest groentsager paa gaarden) og desuden vaelger at bruge alle sine penge paa druk. Han skulle ogsaa synes, det er sjovt at slaa kaniner ihjel. Man faar saddan et underligt billede af tingene, naar man kun hoerer brudstykker. Jeg glaeder mig helt vildt meget til at moede dem allesammen. Der er tre tyskere, en australier og en islaending. Tror ikke det bliver saa godt for mit spansk at bo med unge europaeer o.l.. Frygter at fristelsen for at tale engelsk bliver for meget til at modstaa. Men paa den anden side er det vigtigt at jeg faar snakket med nogen om alle de traumatiske oplevelser, jeg helt sikkert faar paa gaarden. Oplevelser med insekter, goedning og doede dyr. Seriost, hver eneste gang jeg lugter lugten af lort (og det sker ikke saa sjaeldent i Ecuador - et af de steder i verden, hvor man synes brugt toiletpapir hoerer til i skraldespanden) taenker jeg over, hvad i alverden det er jeg vil paa en gaard. Men det bliver sikkert sundt for mig :-D

2 kommentarer:

  1. Kære Anna, mens din mor forsøger på at komme i tanker om noget vittigt at skrive, vil jeg lige sige at jeg er glad for at du er kommet helskindet derned. Lene har sendt dig en svarSMS til dit nye nummer. Har du fået den?
    Jeg synes ikke, gården lyder som noget for dig. Du må gerne komme hjem nu. Kærlig hilsen far

    SvarSlet
  2. Kære Anna
    Jeg tror gården lige er noget for dig. Du vil nok komme i kontakt med mange spændende kropsvæsker, parasitter og insekter, tag gerne eksemplarer med hjem.
    Kærlig hilsen
    mor

    SvarSlet